Na podstawie Uchwały Nr XLVII/515/2021 Rady Miasta Świdnik z dnia 28 października 2021 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Miejskiej Świdnik, informuję, że w dniach 29.07.2024 r. – 12.08.2024 r. na terenie Gminy Miejskiej Świdnik zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące trasy linii nr 35.
1) Przedmiot konsultacji:
Wariant nr 1 aktualna trasa wraz z rozkładami jazdy linii 35.
Wariant nr 2 proponowana nowa trasa linii 35:
2) Cel konsultacji:
Wybór wariantu trasy linii 35
Uzasadnienie przeprowadzenia konsultacji:
Wydłużony czas przejazdu, wysokie koszty funkcjonowania linii, niewielkie zainteresowanie pasażerów przejazdami oraz liczne zgłoszenia dotyczące skrócenia czasu przejazdu linii wpłynęły na przygotowanie optymalizacji trasy.
W ramach konsultacji prezentujemy drugi wariant przebiegu linii nr 35 uwzględniający
1) Optymalizację trasy która spowoduje przyśpieszenie przejazdu z 60 min na 40 min w jedną stronę. Zoptymalizowanie długości kursu może wpłynąć na dodatkowe dwa kursy dziennie.
2) Liczba osób korzystających z linii nr 35 na osiedlu Adampolu oraz wzdłuż Alei Lotników Polskich jest niewielka. Dlatego też zaprezentowany wariant zapewnia obsługę wschodniej części miasta oraz dostęp do głównych przystanków:
· Cmentarz w Świdniku przy ul. Wyszyńskiego,
· Cmentarz w Lublinie przy Drodze Męczenników Majdanka,
· Szpital SP ZOZ w Świdniku
· Szpital SP ZOZ MSW w Lublinie
· Galeria M Park
3) Zmiana trasy daje możliwość włączenia do obsługi większego autobusu.
4) Przebieg nowej trasy:
Dworzec PKP Świdnik Miasto, Niepodległości, Kosynierów, gen. Maczka, Armii Krajowej, Kusocińskiego, Klonowa, Wyszyńskiego, Kalinówka, Piasecka, Franczaka „Lalka”, Droga Męczenników Majdanka, Wolska, Kunickiego, Dworzec Lublin (autobusowy i PKP).
3) Data rozpoczęcia i zakończenia konsultacji
Konsultacje przeprowadza się w dniach 29 lipca 2024 r. do 12 sierpnia 2024 r.
4) Forma przeprowadzenia konsultacji
Badanie opinii mieszkańców z wykorzystaniem formularza ankietowanego
na platformie internetowej dedykowanej strony – Urząd Miasta Świdnik Portal Partycypacji Społecznej (https://konsultacje.e-swidnik.pl/ )
5) Sposób i tryb zgłaszania opinii, uwag i propozycji
Na stronie internetowej zostanie udostępniona ankieta dot. trasy linii nr 35. Każdy mieszkaniec Gminy Miejskiej Świdnik może wziąć udział w ankiecie poprzez samodzielne zarejestrowanie się na platformie i wypełnienia ankiety. Alternatywnie mieszkańcy będą mieli również możliwość wypełnienia ankiety w formie online
w Urzędzie Miasta Świdnik ul. S. Wyspiańskiego 27, 21-40 Świdnik w godzinach pracy Urzędu. Dedykowany pracownik pomagać będzie w zrejestrowaniu konta oraz wypełnieniu ankiety na platformie internetowej.
Ankieta zawiera 8 pytań jednokrotnego wyboru. Udział w konsultacjach odbywa się zgodnie z regulaminem funkcjonowania elektronicznego systemu konsultacji społecznych w Mieście Świdnik
6) Sposób poinformowania o wynikach konsultacji
Wyniki konsultacji zostaną przedstawione w ciągu 30 dni od daty ich zakończenia, poprzez publikację ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świdnik oraz na stronie internetowej Urzędu.