Świdnik jest częścią Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, który jest ważnym elementem spajającym obszar Lublina, Świdnika i okolicznych gmin. Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej LOF poprzez budowę dworców przesiadkowych i stef „park&ride” umożliwi pełniejsze zaprezentowanie walorów całego regionu.
Projekt obejmuje budowę przesiadkowego węzła komunikacyjnego wraz z inwestycjami usprawniającymi transport w obrębie lokalizacji poszczególnych węzłów. Budowa węzła zakłada wykorzystanie alternatywnych, ekologicznych form transportu. Dworzec przesiadkowy ułatwi podróż do Świdnika oraz usprawni komunikację wewnątrz miasta. Węzeł przesiadkowy będzie miał formułę “parkuj i jedź”.
Mieszkańcy dotrą do niego prywatnymi samochodami lub rowerami, zostawią je na parkingu i przesiądą się do autobusu lub pociągu.
W ramach inwestycji został wykonany m.in. plac manewrowy, parking dla samochodów i rowerów, zatoczki autobusowe oraz poczekalnia dla podróżnych. Powstał również fragment ulicy Klubowej, którą autobusy i busy wjadą na nowy dworzec. Środki przeznaczone na budowę dworca przesiadkowego pochodzą z projektu Mobilny LOF, który wspiera rozwój transportu zbiorowego w Lublinie i sąsiednich gminach.
Równolegle PKP buduje budynek Dworca PKP Świdnik Miasto, który razem z dworcem przesiadkowym będzie umożliwiał łatwiejsze połączenie z Lublinem i okolicznymi gminami. W latach poprzednich w ramach jednego z etapów Mobilnego LOF-u zostały wykonane chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi, a na części ul. Okulickiego została położona nowa nawierzchnia. Dopełnieniem całości jest remont ul. Targowej wykonany poza projektem Mobilny LOF.